torsdag 4 september 2008

MAXimalt krig.

Ja jäklar, vilken kväll. Jag och Maxen har haft grötkrig. Först somnade M sittande, övertrött till tusen. Och efter att ha vaknat med ett ryck, var han liksom inte riktigt upplagd för gröt. Med pappa P på gymmet, fanns det inte mycket mer att göra än att traggla på. Tålamod har aldrig varit min starka sida, det är P som besitter den egenskapen, i överflöd. Max brukar sällan testa det heller. Men idag bestämde sig busungen för att ge mig en rejäl match. Efter att ha kämpat en stund i barnstolen (vilket bara resulterade i gröt över hela köket OCH vardagsrummet) gav jag till slut upp och lät honom sitta i mitt knä med båda händerna nedstoppade i grötskålen bara för att få lite lugn och lite gröt i lillkillen. Shit, kombinationen mat och ett speedat barn är inte lyckad. Efter ett nödvändigt pyjamasbyte har han nu snackat sig till sömns. Själv sitter jag här, slutkörd och med gröt i ansiktet, på armarna och över kläderna. Ändå är det omöjligt att sluta le. För fy tusan vad söt han är.


För er som undrar hur jag hade det med tjejerna på bion igår kan jag meddela att det var RIKTIGT kul! Jag förstår fortfarande inte poängen med Batman och jag måste medge att det var liiite tungt att sitta inklämd med två godissmaskande brudar på varje sida, när jag själv bara fick äta en näve nötter. Men att få fnittra som en fjortonåring på 7ans buss en sen fredagkväll går inte av för hackor. Fler biokvällar tack. Och nästa gång gärna några glas vin också.

Idag har jag och M hängt med ett gäng kompisar och imorgon ska vi till BVC för ännu en hudkontroll. Vad som händer därefter återstår att se. There's always something.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lena nu var det väl ändå inte en sen fredagkväll? Onsdag om jag inte minns fel :) Underbar bild på maxen-braxen! Idag mår Liam prima ballerina, så jag ska snart åka till skolan... om jag orkar! Liam spenderar dagen med sin farfar. Kärlek!

5 september 2008 kl. 10:09  
Blogger Lena sa...

Bella: Ja, herrrejisses. Jag blir riktigt dagblind av att vara mammaledig. Har ingen koll på vilken dag som är vilken. Men du har rätt, det var nog onsdag. Inte var det speciellt sent heller antar jag. Men hallå, är man för en gångs skull ensam ute en hel kväll så känns 21:00 typ som 03! ;)

5 september 2008 kl. 11:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida