onsdag 10 januari 2007

Misstag.

Alla begår dem. Jag vet. Men i ett sådant sammanhang, i en sådan situation, så borde det inte få ske. En kvinna ringer från sjukhuset för att berätta att mormor har piggnat till. Hon har suttit upp, ätit och bett om att få ringa till mamma. Alla skiner upp. Vår sorg byter skepnad och blir till glädje. Mamma andas ut. Och vi ler igen.

Ett par timmar senare ringer telefonen igen. Det är samma kvinnas kollega. Hon är något yngre och låter osäker. Hon kläcker ur sig att det skett ett misstag. De har förväxlat mormor med en annan patient. Den unga kvinnan har gråten i halsen. Sanningen kommer som ett slag rakt i magen. Mormor mår inte bättre. Mormor är medvetslös. Och jag mår illa.


I sådana stunder brister det. Allting stannar. Luften tar slut. Och tårarna kommer.


Jag hoppas ändå att pappa är glad. Glad över digitalkameran som han fick av mig och syster. Glad över att han är en riktigt vuxen, klok och förståndig man nu. Glad över att jag och Mia är hemma hos honom. I love you daddy.

3 kommentarer:

Blogger Sandra Li sa...

Stackars dig gumman. Jag vet hur det känns, min farmor har fått tre strokes. Men hon har alltid tagit sig igenom dem, bara med vilja. Hon har fortfarande vissa men, men ingenting allvarligt. Det enda du kan göra är att ge henne stöd så hon orkar. Jag vet att det är svårt, jag finns här för dig...

11 januari 2007 kl. 11:48  
Blogger Sophia sa...

Och we love you. Du är stark och duktig. Ett riktigt stålfruntimmer eller nåt sånt skulle nog Sune säga! :-)

11 januari 2007 kl. 13:02  
Anonymous Anonym sa...

Längtar efter dig och även han.
Kall morgon men förhoppningsiv en bra dag. Skall hälsa på farmor tillsammans med mia.
Jag tror att katten har det bra i himlen. Han har säkert kommit till himlen för han var en så snäll katt. Ha en bra dag 61:an.

20 januari 2007 kl. 10:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida