torsdag 19 november 2009

PR-trick?

Varje morgon lyssnar jag till RIX FM när jag sitter på bussen påväg mot jobbet. Och varje morgon är det en särskild reklamjingel som är nära att driva mig till vansinne. En käck kines gör reklam för en av Uppsalas restauranger. Efter att först ha uppmanat stadens befolkning att ta del av deras buffé, avslutar hon inslaget med att poängtera "vi ha ont om plasser, så man måtte skynda sig å ätta!"

Jag blir lika irriterad varje gång denna jingel dyker upp. För vem fasen känner sig frestad att ägna fredagskvällen åt att äta på denna restaurang, där man uppenbarligen bör slänga i sig maten? Inte jag iallafall. Jag är snarare fullkomligt övertygad om att jag aldrig någonsin tänker sätta min fot innanför dörren.

1 kommentarer:

Blogger Teresa sa...

Jag tror jag vet vilken du menar, och den är riktigt störande!
Förresten så är det bra med mig. Har mycket i skolan, bara, och jobbar nästan aldrig (vilket jag så klart får dåligt samvete över). Annars: Fint.
Ska till Lund och hälsa på min syster och hennes familj i helgen. Ska gå till tåget om en timme.
Hoppas allt är bra med er också. Ditt förra inlägg, det med P och rådjuret, var förresten väldigt roligt att läsa. Ni verkar ha det så bra, och jag blev mycket gladare när jag läste det. :)

20 november 2009 kl. 07:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida