tisdag 17 november 2009

Från måndag till söndag.

Veckorna rusar förbi. Vardagarna ser likadana ut. Jag springer till dagis. Jag springer till bussen. Jag springer från bussen till jobbet. Jag jobbar. Till bussen igen. Till dagis. Jäktar hem. Lagar mat med en vrålhungrig 1,5 åring runt benen. Vi badar. Vi kramas i soffan. Vi byter om till pyjamas. Vi borstar tänder. Vi läser saga. Vi nattar. Jag däckar i soffan. Och sedan går jag och lägger mig.

På helgerna sover vi. Sedan leker vi med bilar som säger "tut, tut!" och "bruuum, brooom". Vi ägnar oss åt att prata med varandra också. Maxen pratar om "bäjs" (bajs). Och "böjjan" (blöjan). Och "ma" (mat). Och "mommo" (mormor). Han säger åt mig och pappa P att "tå till!" (stå still!) och berättar gärna hur "dutti" (duktig) han är. Jag och pappa P pratar om samma saker, men i andra sammahang. Vi umgås med våra vänner. Vi dansar i vardagsrummet. Och vi skrattar. Vi skrattar mer än vi någonsin gjort tidigare.

I lördags var vi i Mehedeby eftersom pappa P skulle stycka sitt rådjur (som han är så förbannat stolt över att han tagit död på). Maxen fick leka av sig med kusin Carin. De rusade runt, runt och jagade varandra tills Carin ledsnade på Max som bara var ute efter att kramas och pussas hela tiden.

Under söndagen besökte vi Pernilla, Erik och Anton i Örsundsbro och sedan avslutade vi helgen med middag hos Bella, Fredde, Liam och Tilde. Pappa P och Fredde har tidigare i höst varit uppe hos min mor och far i Sollefteå och fiskat. Därför kockade grabbarna ihop en utsökt aborrfilémiddag som till och med barnen blev stormförtjusta i.

4 kommentarer:

Anonymous Jessica sa...

Ja det är grymt skönt med en diskmaskin..hur har vi klarat oss innan?!? ;)
Vilka fina bilder...vad grym Per ut;-P

17 november 2009 kl. 21:56  
Blogger Sophia sa...

det låter som ett bra liv, men var noga med att inte stressa ihjäl dig hjärtat. det är inte värt det för nån. du får vara tvåa också. och trea och åtta. du är fantastisk hursom.

någon dag ska vi väl även lyckas nå varandra på telefon också!

17 november 2009 kl. 22:40  
Anonymous Anki sa...

Hahaha looove bilden på pappa P. Lite smått galen?
Och såklart alla kort på sötgrisen Max såklart =)

18 november 2009 kl. 00:04  
Anonymous Lina sa...

Vad härligt det låter med all glädje! Kul att höra!! Och vilken rolig bild på per =).
Ja, alltså egentligen är det ju ingen panik med växasäng, men jag är så rädd att han ska lyckas klättra ur själv :S. Samt att han brukar försöka klättra upp själv och då tänker jag att han ska h a rätt till att kunna lägga sig i sängen om han vill. Men jag tar det lungt och tittar efter en som jag kan tycka om, annars får det vara =).
Om ni har tid bland allt jäktande så kan vi väl fika?
Kram//Lina

19 november 2009 kl. 17:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida