torsdag 22 oktober 2009

Överarbetad.

Äntligen äntligen äntligen fredag imorgon. Veckan som passerat har präglats av arbete. Jag har befunnit mig på LF 8-18:30 måndag till torsdag. Jag har precis hunnit innanför dörren på PH för att säga godnatt till min lille Maxen. I snitt har jag träffat honom 30 minuter per dag. Nu har det gått så långt att han vägrar låta mig natta honom om kvällarna. Han gråter hysteriskt samtidigt som han ropar efter pappa. Mina ögon vattnas och jag ifrågasätter min egen kompetens som mamma. Om nätterna våndas jag över mina prioriteringar. Inser jag verkligen vad det är jag offrar?

På måndag har dagis stängt pga planering för personalen. Jag har fått äran att vara föräldraledig. Tre hela dagar med min Max. Mitt fantastiska mirakel. Varje timme, varje minut, varje sekund ska jag ägna åt honom. Helt kravlöst. Jag kommer att dansa efter hans pipa.

Som jag älskar denna unika varelse.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

var rädd om varandra ha en skön helg puss å kram mormor

23 oktober 2009 kl. 15:33  
Anonymous Lina sa...

låter ju inte kul alls :S.
Du kanske får mer tid när du skaffat körkortet?
Kram!

24 oktober 2009 kl. 19:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida