fredag 23 januari 2009

80's.


Jag och pappa P har haft 80talstema den här veckan. Varje kväll när Maxen somnat har vi sett en 80talsrulle. P är en DVDsamlare. Vi har avverkat de flesta av filmerna som finns i hans gigantiska hylla. Men 80talsfilmerna har jag tidigare alltid nobbat. Såhär i sjukdomstider är vi uttråkade till tusen om kvällarna och när dessa filmer är de enda som ännu är osedda har jag i brist på annat tidsfördriv motvilligt gått med på den ena 80'srullen efter den andra. Det började med "Muriels bröllop". En riktig chick flick. Fantastisk. Därefter följde "Can't buy me love", "Sixteen Candles", "The Breakfast Club" och "Pretty in pink".

Varför har jag varit så förbannat fördomsfull? 80'sfilmerna är ju grymma! Jisses, tur att jag upptäckte dessa guldkorn till slut. Jag är förälskad.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Absolut det tycker jag du ska göra :-)
Kraam!

23 januari 2009 kl. 15:25  
Blogger Teresa sa...

Men alltså ... Muriel's wedding är ju gjord 1994. Eller är det en remake kanske?

23 januari 2009 kl. 16:30  
Blogger Lena sa...

Teresa: Du har säkert rätt. Vi föll kanske utanför 80talsramen i och med den filmen! ;)

23 januari 2009 kl. 17:04  
Blogger Kattis sa...

Så praktiskt att han äter allt! :) Måste vara en gåva! Förresten, vet inte om du sett mitt mail med min privata blogg ("första blogg") så här kommer den: http://katsyz.blogspot.com
Kram!

23 januari 2009 kl. 23:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida