söndag 23 november 2008

En söndagsrunda med bristande engagemang.

Idag har familjen Bodén/Kihlén kört den traditionella söndagsrundan. Först till Mehedeby (för att träffa farmor, farfar, Erik, Sara och kusin Carin) och därefter till familjen Andersson/Sjödin i Björklinge där det bjöds på PERFEKT micrad banankaka. När vi runt 17tiden skulle lämna Mehede, kunde vi knappt ta oss därifrån på grund av den otroliga snöstormen. Åh, som jag älskar när det är vinter! Låt mig snöa in här på GG. Låt mig frysa. Kom an bara! Imorgon ska jag och Maxen göra snöänglar. Eller JAG ska göra snöängel, M ska titta på.

De senaste dagarna har jag upplevt en märklig känsla av oengagemang. Inte från någon annans sida, utan enbart från min. Jag känner inte att jag går in för något helhjärtat. Jag försöker lista ut varför, men kommer inte underfund med om det enbart är brist på energi eller om det finns en djupare orsak. Jag sover på saken. Imorgon kanske allt är annorlunda.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida