lördag 15 november 2008

1-0 till Malou.

Jag tittade på Tv4 imorse. De hade frågestund. Tittarna fick ringa in och ställa frågor till diverse höjdare på kanalen. Lennart Ekdal bland andra. Och som vanligt var Katrin "Zytto" på tapeten. Jag vet inte riktigt. Börjar det inte kännas lite uttjatat med denna Tv400skandal? Skit samma säger jag. Och skit samma att Hundcochen i Tv4+ använder märkliga metoder. Ja, skit samma att IdolLars provocerar människor till vansinne. Ge mig något värre. Ingenting förvånar.

Där i rutan dyker Malou upp också. PrettoMalou. På hennes överkropp befinner sig en kofta som är läskigt lik min blåa, fina, söta och åååhh så älskade kofta. Blodet i mina ådror fryser till is. Jag blundar reflexmässigt. Öppnar sakta ögonen igen. På glänt som när man spanar efter något på långt avstånd. Jo, Malous kofta är fortfarande blå. Den är fortfarande virkad. Jag stänger av Tvn. Resten av dagen sitter bilden av Malou med MIN kofta som klistrad mot näthinnan. Tanken på att jag äger samma kofta som snusförnuftet själv är ta mig fasen mer provocerande än alla "Zytto"gräl i världen.

1 kommentarer:

Blogger Katrina sa...

Ja det är inte lätt att se "sina" saker på nån annan! Börja gör dina egna grejer ska du se att de inte dyker upp nånannanstands. ;)
Pepparkakorna är väldigt hårda, men jag tycker de är rätt okej.

16 november 2008 kl. 23:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida