fredag 21 november 2008

Sugervadd och hisskiss.

De senaste dagarna har varit fullspäckade. Så fullspäckade att pappa P gav mig och en snorig Maxen utegångsförbud idag. Enbart BVCbesök har stått på agendan. Skönt måste jag medge.

I onsdags tillbringade vi dagen på St.Pers Öppna förskola. Vi sjöng, dansade, lekte pajas och umgicks med kompisarna. Under kvällen höll sig Max hemma med pappa P medan jag träffade Marlene och Sophia. Fastfood, egenhändigt tillverkad sockervadd och "Bonde söker fru" var det som gällde. Jag förvånas fortfarande över vilken fantastisk trio vi är. Vår gemensamma blandning av humor och retsamhet är klockren! Tack för att ni får mig att koppla av ibland, att ha nära till ett skratt utan Maxen i min närhet. Jag vet att människor förväntar sig att Max alltid ska vara med mig. Många blir förvånade när jag meddelar att han stannar hemma. Det skulle inte vara bra för varken honom eller mig att jag alltid höll mig till honom. Det är en fantastisk känsla att efter ett par timmar längta så mycket efter M att jag är nära sprickningsgränsen. Väl hemma igen ser jag honom ur ett helt nytt perspektiv. Kärleken är om möjligt än större. Värdet av ensamtid är obeskrivlig.

Phia.

Vår faaantastiskt delikata sockervadd.
Marre.

Igår tog jag och Max tåget till Stockholm för att hälsa på Sanna och hennes Elsa. SOM jag hade oroat mig över denna utflykt. Väl på Centralstationen var jag skräckslagen. Hissarna luktar kiss. Hisskiss. Ja, vem fan kissar i hissarna? Vi tog tunnelbanan ut till Liljeholmen. Bredvid mig och M satt en man utan tänder med luvan neddragen över ögonen. Max stirrade på honom. Jag ville att han skulle låta bli, men lyckades inte speciellt bra med mina försök att distrahera. Sanna och Elsa mötte upp oss och vi fick en guidad tur runt Gröndal. Efter en heldag med S och E begav vi oss hem till GG igen. Vi steg in genom dörren 21:45. Tack för en toppendag! Jag är stolt över att jag slutligen tog mitt mod till fånga och besökte er. Vi längtar redan tills vi ser er igen!


Elsa och Max läser bok.

Max har dragit Elsa i håret.

Elsa tyckte inte alls att det var roligt.

På promenix i mörkret.

M på Centralen i Stockholm. Trött och längtar hem.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Shit, jag ser ut som en seriefigur!!! Figuren som alla de andra skrattar åt... :)
Tack för senast! Och du har rätt, vi är en härlig trio! Du är bra.
På onsdag är det vi igen, wihooo!
Puss
/M

22 november 2008 kl. 17:22  
Anonymous Anonym sa...

Ska önska mig en ny mobil av tomten ;-) (har inte medvetet lagt på alla ggr det hänt)
Hoppas allt är bra med er, måste ses snart..julia bara tjatar om Maxen...Kram på er

22 november 2008 kl. 17:51  
Blogger Lena sa...

Helena: Jag hoppas också att tomten ger dig en mobil. För min och dina övriga vänners skull! :) Kramar

24 november 2008 kl. 12:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida