måndag 17 november 2008

Dagens ros.

Maxens morfar är här på besök. Han anlände sent igår kväll. Tidigare under dagen var även farmor Kina här och hälsade på. Hon och Max busade medan jag och pappa P var iväg och uträttade ärenden.

Men åter till morfar. Han hade med sig traktorn och andra leksaker som Maxen fick när han var uppe i norrland sist. Och oj, som han älskar denna traktor. I nära två timmar har han suttit och pysslat med den nu. Tuggat, pratat, skrattat och lekt med djuren på flaket. Tack hälsar M!



Idag är det inte bara Maxen som vill hylla sin mormor och morfar. Även jag vill säga tack. Vi är så oerhört bortskämda med er kärlek och omtanke. Ni kommer hit och överöser oss med blöjor, mat och leksaker. Min mor har till och med stått hemma i sitt norrländska kök och rullat ett kilo köttbullar till pappa P. Hon vet hur mycket han älskar dem. Och hon vill kanske även bespara mig det helvetet som hon förstår att jag anser att det är att ge sig på köttbullsrullning.

Isabelle sa nyligen till mig: "Det är först när vi själva får barn som vi förstår hur mycket våra egna föräldrar älskar oss". Hon är så klok min Bella. Och hon har så rätt.

Jag önskar att jag någon gång i framtiden kan ge er, mamma och pappa, någonting tillbaka. Som tack för allt ni ger oss nu.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

det gör du det är så mysigt å få ringa och komma ner till er lbland å få kramas å dra en spader puss o kram på er alla tre M

17 november 2008 kl. 14:56  
Blogger Teresa sa...

En sån traktor har Ester också! För visst är det en sån som låter och sjunger?
(Och ja, det snöade här också, fast bara lite och det smälte innan det ens träffade marken. Men det räknas.)

17 november 2008 kl. 20:16  
Anonymous Anonym sa...

åh vad han är söt. lilla skruttunge.
Ja, våra mammor och pappor är nog dom bästa i hela världen.
Precis som vi är :)

Kärlek!

17 november 2008 kl. 23:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida