torsdag 2 juli 2009

Fundersam.

Ikväll känner jag mig tjurig och bitter. Tänk att det kan vända så kvickt, från den ena dagen till den andra. Egentligen har jag haft en riktigt bra dag med besök av Pernilla, Anton och Emma. Efter middagen tog vi dessutom en promenad till Bella, Fredde och Liam där det bjöds på glass.

Det hjälper liksom inte. Jag är ändå fundersam. Rannsakar jag mig själv vet jag precis var skon klämmer. Just nu handlar det om att vara oersättlig. Jag har ett vansinnigt behov av att vara just detta, OERSÄTTLIG. På jobbet. Bland vänner. Inom min familj. Jag förstår att det inte är rimligt. Jag tror att jag inser att vi alla, i vissa situationer, är utbytbara. Och därmed finns det stunder av tvivel. Stunder som dessa. Stunder då jag inser att jag faktiskt ÄR ersättlig. Mitt självförtroende får sig en törn.

Jag går till sängs. Och funderar lite till. Sedan sväljer jag det. Och går vidare.

1 kommentarer:

Anonymous Bella sa...

En sak ska du veta älskade: För MIG är du OERSÄTTLIG. Utan tvekan.

2 juli 2009 kl. 23:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida