lördag 13 juni 2009

Jobb, allergi och 1årskalas.

Heja MODO!




Mina nära och kära klagar över den påtagliga bloggtorkan. Jobbet är en utmaning. Att varje dag suga åt sig information som en svamp tar på krafterna. Jag har ett fantastiskt roligt jobb, men just nu är informationstrycket så pass starkt att jag inte orkar engagera mig i så mycket annat än att just lära mig. När jag väl släntrar in på PH (det nya GG) igen är det blöjbyten, matning, lek, bad, klädombyten, sanering och nattning som gäller. Jag vill vara en fantastisk mamma, samtidigt som jag vill göra ett exemplariskt bra jobb. Och jag är förbannat stolt över att jag än så länge verkar lyckas. Min son och mitt jobb är praktiskt tagit det enda jag prioriterar för tillfället. Och jag skäms inte över det. Alla ni som betvivlar att tiden inte räcker till kan få låna mina skor en dag.

Men vad har då hänt under veckan som passerat?

  • Jobb, möten och åter möten.
  • Maxens farmor har besökt PH.
  • Jag och Maxen har umgåtts med Julia och Helena.
  • Jag har gett en kund 0,2% rabatt (trots att han inte skulle ha det) och därmed hamnat i skiten.
  • Jag har drabbats av någon slags allergi och varit hemma från jobbet en dag till följd av feber och utslag över hela kroppen. Sexigt, jag vet.

Idag har jag och M knappt varit utanför dörren. Istället har vi sett på Barnkanalen och kramats inomhus medan pappa P jobbat i Mehede. Jag har ätit tre portioner cheesecake medan M tuggat digestivekex. Imorgon åker även jag och Maxen till Mehede för att fira Carins 1årsdag. Det ska bli roligt. Nu planerar jag att avnjuta filmen "Babel" innan jag stupar i säng.

2 kommentarer:

Anonymous Lina sa...

Kul att du trivs så bra =). visst tar de på krafterna att ta in ny information hela tiden? Kram

14 juni 2009 kl. 22:52  
Anonymous helena sa...

Supermysigt att ses! Kram på dig...

15 juni 2009 kl. 20:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida