onsdag 25 februari 2009

PROTEST!

Det har väl inte undgått någon att Kronprinsessan och Daniel har förlovat sig. Jätteroligt för dem, men nu får det fan i mig vara nog! Redan igår ansåg jag att det var sanslöst att TV4 satte in extra nyhetssändningar varje halvtimme på grund av en förlovning. Inte fasen satte de in extra nyheter då Israel gick till attack mot Gaza?! Rätta mig om jag har fel.

När det senare under kvällen utgick program till följd av diverse extrainsatta reportage i stil med "Viktoria och Daniel -Förlovningen" upplevde jag det som ett skämt men lugnade mig med att hysterin troligtvis skulle ha lagt sig till idag. Men icke. När jag imorse slod på Nyhetsmorgon möttes jag av ett gäng brudklänningar i direktsändning och spekulationer kring vilken klänning Vickan skulle välja. Med ett knappt hörbart "Jisses" slog jag surmulet av TVn igen. Jag som inbillade mig att gårdagens stohej enbart hade med nyhetens behag att göra. Tji fick jag. Förlovningsyran är här för att stanna.

Jag är ingen hängiven monarkianhängare. Som ni märker tycker jag inte heller att den mediala uppståndelsen kring jippot är särskilt lattjo. Igår kväll skickade jag ett bittert sms till Bella där jag meddelade hur skrattretande jag finner det att det är mina skattepengar som ska bekosta kalaset. För kosta lär det göra. Exakt hur mycket kommer vi med allra största sannolikhet aldrig att få veta.

Idag skickade B följande svar.
"Hoppas att du inte har köpt Aftonbladet. Tänk att en extratidning med nyheter, kultur och tv följer med den vanliga som bara handlar om förlovningen."

Trist diskussion tycker ni. Så jävla nödvändig tycker jag.
Hit me med era åsikter!

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag håller med dig. Bort med kungafamiljen!

25 februari 2009 kl. 21:07  
Anonymous Anonym sa...

Oh yes,det här e nog bara början nu ska det tjatas i över ett år om bröllopet och kosta lär det göra..MASSOR!!

25 februari 2009 kl. 22:13  
Anonymous Anonym sa...

Mest för att det är kul att skapa debatt så vill jag meddela att Sverige beräknas tjäna över två miljarder på spektaklet...

25 februari 2009 kl. 22:58  
Blogger Lena sa...

Malin: Ajdå, så kanske det kan vara! Reklam och turism antar jag att det rör sig om. Tyvärr kan jag inte påstå att det gör mig mer exalterad.

26 februari 2009 kl. 10:08  
Blogger Sandra Li sa...

Jag kan ju tillägga att det är dyrare att ha en president... Då går ännu fler av dina slantar till staten. Bara så du vet vad du har för alternativ! Love. (Ring då förhelvete!!)

26 februari 2009 kl. 15:07  
Blogger Sophia sa...

22 miljoner för bröllopet och 12 miljoner för de 1300 poliser som måste jobba extra hela veckan före och efter läste jag. Crazee är bara förnamnet. Hur många gamla och sjuka hade vi kunnat ta bra hand om? Hur många barn hade kunnat få en bättre uppväxt?
Nech du. I agree. De får gärna gifta sig, men betala kalaset kan de göra själva...

26 februari 2009 kl. 18:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida