torsdag 19 februari 2009

Positivt vs. negativt.

Dagen är till ända. Jag vet inte vad det innebär bortsett från att jag är stolt över mig själv. Jag har gjort ett bra jobb. Mitt allra yttersta.

Jag har inte varit en särskilt bra mor idag. Jag har dåligt samvete. Max har fått leka själv mest hela dagen. DET är däremot inte något jag är stolt över. Imorgon ska jag gottgöra honom. Dubbelt upp. Han ska få makaroner, ärtor och köttfärs till lunch. Jag ska krama honom tills han trycker sig loss. Jag ska leka med honom i hans rum. Jag ska läsa hans favoritböcker. Jag ska sjunga. Jag ska bygga torn av hans byggklossar hundra gånger om och skratta lika hjärtligt som han gör när han välter det gång på gång. Imorgon ska jag vara en engagerad mamma. Den mamma han förtjänar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida