onsdag 18 februari 2009

3 av 6.

Inom loppet av sex dagar har jag sett tre filmer på bio. Inte illa pinkat. Det började med Benjamin Buttons otroliga liv, fortsatte med Mammut och idag avslutades denna biomaraton med Seven pounds. Jag tyckte att Mammut var bra. Benjamin Button var än bättre, men Seven Pounds, den var helt magnifik! En vacker film! Det bästa jag sett på länge.

Att jag fick se den tillsammans med min älskade pappa P var förstås en bonus. Skit samma att vi diskuterade storhandling på Willy's och nästa veckas budgetmat i bilen på vägen dit. Skit samma att vi satt tysta i en biosalong istället för att äta en lyxig middag och diskutera livets mening. Ja, skit samma att vi inte ägnar vår egentid åt att pussas på en fjälltopp i Åre. Det är inte vad vi kräver. Vi hade det lika bra på bio, som vi skulle ha haft det på ett hotell, en fjälltopp eller på en klippa med utsikt över hela atlanten.

Bella har barnvaktat Maxen och det har gått alldeles förträffligt vad det verkar. Jag tvivlade inte sekund på att det skulle göra det. Bella är fantastisk när det gäller att ta hand om de små. En bättre mamma får man leta efter.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tack för dom orden hjärtat. Det känns ju bra att ni har förtroende för mig :) Vi hörs senare. Förresten, så har max den bästa mamman. PUSSAR

19 februari 2009 kl. 06:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida