lördag 21 februari 2009

Jag är äcklig. Jätteäcklig.

Samma kväll som Maxen föddes började jag använda öronproppar. Det var nödvändigt för att jag skulle kunna sova trots M's bök och stök. När han nyligen flyttade in i sitt eget rum övergick jag till att enbart använda öronpropp i ena örat. Varje kväll pluggar jag av ren reflex igen örat, lägger det andra örat mot kudden och slocknar.

Natten till idag vaknar jag med ett ryck. Jag tittar på klockan och upptäcker att den är 02:14. Jag reflekterar över att jag helt plötsligt har öronproppar i båda öronen. Stoppade jag in dem båda igår kväll? Jag måste ha varit väldigt trött, tänker jag innan jag somnar om.

Kl 08:36 vaknar jag igen. Denna gång av ett hiskligt oljud. Eftersom jag inte hör speciellt bra knuffar jag pappa P i sidan och frågar vad det är som låter. Han halvskriker till svar: Max är vaken nu! Jag plockar ut den ena öronproppen. Därefter ger jag mig på den oväntade extraproppen! Jävlar! utropar jag när jag till min stora fasa inser att det inte är en öronpropp som befinner sig där inne i min hörselgång. Förvånad plockar jag ut en klibbig snus.

Någon gång under natten har jag med andra ord, i sömnen, pulat in en snus i örat. Pappa P tittar storögt på mig och vi brister båda ut i skratt. När jag en minut senare tittar mig i spegeln ser jag att jag har snus över halva ansiktet. Så förbannat sexigt.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du är äcklig och jag skrattar halvt ihjäl mig!! haha, det kan hända den bästa älskling. Jag tycker att du är häftig som är öppen med det hela :)
Det här ska jag leva länge på!!

pussar

21 februari 2009 kl. 22:12  
Anonymous Anonym sa...

Ha ha vad du e rolig...

22 februari 2009 kl. 08:48  
Blogger Teresa sa...

Haha! Ja, ibland gör man roliga saker i sömnen ... :)

22 februari 2009 kl. 09:16  
Anonymous Anonym sa...

Hahahahahahahahaha, vad du är rolig lena! Hahahaha! :)
Jag håller med bella, du är häftig som är öppen med det hela!

22 februari 2009 kl. 10:25  
Anonymous Anonym sa...

Oh my god, jag skrattar så jag ramlar av stolen snart! Det ska vara du till nåt sånt där! Hahaha!

Och du. Har du drabbats av mess-sjukan igen...? Eller har du bara inte sett mitt mess? :)Update please!

Pöss
/Marlene

22 februari 2009 kl. 11:04  
Anonymous Anonym sa...

Hur lyckas du? :P *lol*

Aaa verkligen, hoppas de går över snart :P... fast de låter lite kul när han blir så sur.

Kram//Lina

22 februari 2009 kl. 11:40  
Blogger Sophia sa...

Mamma Mia! Det är tur att jag inte snusar, för då skulle jag kunna göra precis samma sak... :)

Glöm inte att topsa ordentligt ikväll! Rings sen! Pöööss!

22 februari 2009 kl. 12:17  
Anonymous Anonym sa...

å jag som tyckte jag var vidrig som sover i nerpissade lakan å kudde med spyor samt bröstmjölksfläckar överallt. ooooooorkar bara inte tvätta. men du är äckligast så dä så;)

27 februari 2009 kl. 18:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida