fredag 13 februari 2009

En galning i huset!




Kl 08:30 vaknar jag av ett ihärdigt bankande i väggen rakt bakom mitt huvud. På en sekund är jag uppe på fötter och småjoggar in i Maxens rum. I sin spjälsäng står han och skakar galler (som vi så skämtsam kallar det här på GG) samtidigt som han med sin fria hand bankar nappen i väggen. Med bus i blicken flinar han upp sig när han ser min varelse uppenbara sig. Hur fasen orkar han börja slå spjälsängen i väggen i samma sekund som han slår upp sina blå? Det är mig ett mysterium hur de små liven kan gå från att vara medvetslösa till att härja som tusan på bara ett ögonblick.

Nu är han helt speedad. Han har redan hunnit attackera alla skor ute i hallen, plockat ur hela skötväskan, rytmiskt dunkat huvudet i högtalarna, rivit ned alla fjärrkontroller i golvet, dragit ur sladdarna ur DVDspelaren, klättrat på allt som finns att klättra på och ramlat framstupa. För tillfället står han och gör pruttljud med sina läppar mot mitt ben.

Jag jag säger då det. Bäst jag hoppar in i duschen med honom, så att han får göra av med lite överskottsenergi.

8 kommentarer:

Blogger Sandra Li sa...

Han ser onekligen väldigt trötter och mysig ut på sista bilden.. Hallå, när ska jag få busa med honom själv då, utan mammas vakande hökögon? Vi kanske behöver lite ensamtid för allt vi måste snacka om

13 februari 2009 kl. 11:59  
Blogger Lena sa...

Ja, men Sandra Li, på den bilden hade han ju precis ramlat och slagit skallen i golvet. Du tror väl inte på allvar att jag får mysa sådär med honom i normala fall? Ringer dig senare.

13 februari 2009 kl. 13:04  
Anonymous Anonym sa...

Hehe buskillen =)
De är fart på våra små nu :P
kram//Lina

13 februari 2009 kl. 13:54  
Blogger Kattis sa...

Så otroligt söta bilder! :) Haha vilken vilde!

13 februari 2009 kl. 15:58  
Anonymous Anonym sa...

Ja du det är verkligen full fart på Maximilian numera, en riktig buskille men söt som socker..Hon slapp, gjorde fisk och skaldjurssoppa istället! Ha en toppenhelg massa kramar

13 februari 2009 kl. 16:22  
Anonymous Anonym sa...

haha ja visst var det roligt. dom sa nåt annat också, hör på denna:
tjej1- har alla en gudmor eller?
tjej2- ja jag har en iallafall
tjej3- ja jag har två
tjej1- men, undra vem min är då?

haha! Vad kul att du hade trevligt på bion, vi hrös imorgonbitti helt klart.

KÄRLEK!

13 februari 2009 kl. 22:31  
Anonymous Anonym sa...

Vad söt din Max är Lena! Kram

13 februari 2009 kl. 22:36  
Blogger Teresa sa...

Ja, det får jag inte glömma, förstås!

13 februari 2009 kl. 22:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida