måndag 9 februari 2009

Barnvakt efterlyses.

Sedan Maxen föddes har jag och pappa P lagt ned hela vår själ i honom. Han har fått all vår tid. All vår kärlek. Allt vårt engagemang. Detta har inte varit speciellt svårt. Med tanke på hur mycket vi älskar honom och vilken underbar krabat han utvecklats till är det självklart att vi vill ge honom allt vi har. Mer än så. Precis som de flesta föräldrar gör, hänger vi oss till vårt barn och låter vår egen tid tillsammans, min och P's, stå åt sidan.

Nu har Maxen fyllt 11 månader. Snart är hans första år i livet till ända. Vi kommer på oss själva med att inse att vi sedan M föddes inte ägnat en enda timme, en enda kväll på egen hand, bara jag och P. Eftersom varken mina föräldrar eller P's föräldrar bor här i Uppsala, har vi ingen självklar barnvakt till M om vi skulle vilja hitta på något på tu man hand en kväll.

Därmed efterlyser vi nu, någon som känner sig manad att ta hand om Maxen ett par timmar så att jag och P kan gå ut och äta middag eller se en bio. Förslagsvis i nästa vecka?!

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

haha, jag hann först! JAG VILL!!! Ingen självklar barnvakt?!!! hallå.

9 februari 2009 kl. 11:38  
Blogger Lena sa...

Bella: Ja, men HALLÅ! Du pluggar. Du har Liam. Du är dessutom gravid. Inte direkt så att vi vill pracka på dig YTTERLIGARE uppgifter! ;)

9 februari 2009 kl. 11:53  
Anonymous Anonym sa...

men det vore ju hur mysigt som helst ju!! Jag som ALLTID bara är HEMMA. Iofs så är det ju ett problem. jag är ju alltid hemma, dvs fredde har ju alltid hockey. men jag ska höra med honom när det passar.
När passar det er??

9 februari 2009 kl. 11:58  
Anonymous Anonym sa...

Ja de gör vi gärna, fast inte förräns nästa vecka =).. har tenta på fredag!.

Angående barnvakt så tycker Nathaniel de är trevligt med sällskap så han är välkommen hit några timmar. (dock inte denna vecka).
kram//Lina

9 februari 2009 kl. 16:16  
Blogger Sandra Li sa...

HALLÅ! Jag då?

9 februari 2009 kl. 16:34  
Anonymous Anonym sa...

Lena. Det är som att du glömt bort heeeeela vårt samtal på Terassen. HAR DU GJORT DET??? Du måste ha gjort det. Annars skulle du inte gå ut så där och efterlysa som att du inte hade nån. Maxen och jag. Du och pappa P. Så får det bli. Punkt.

:)

Vi ses väl imorrn???! Jag ringer dig sen.
Puss
/M

9 februari 2009 kl. 18:12  
Blogger Sophia sa...

Det är orättvist att publicera sånt här när jag är på jobbet och inte kan läsa!
Jag vill ju också. Jag och Jonte kan komma och öva! :)

9 februari 2009 kl. 19:11  
Anonymous Anonym sa...

Jag med! jag kan oxå ta hand om lilla pyret någon kväll! det är bara att höra av er när ni vill hitta på nå, annars börjar jag tjata nu då :D
KRam Emma & Hugo

10 februari 2009 kl. 13:05  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida