onsdag 4 februari 2009

Sängsnackets vara eller icke vara.

Jag börjar starkt tro på teorin om att kvinnor och män härstammar från två helt olika planeter. Efter dagens samtal med Bella och Pernilla känner jag mig än mer övertygad. Det måste liksom vara den logiska förklaringen. Pappa P och jag befinner oss inte på samma våglängd, nej långt ifrån.

Gårdagens sängsamtal:
P: Nu släcker jag lampan.
J: Jaha, men kan vi inte prata om något?
P: Jag behöver sova.
J: Jaja. Men... hur kommer det sig att du fick åka tidigare från jobbet idag?
P: För att jag fick det.
(Tystnad)
J: Hmm... Anja Pärson åkte ur Super-Gn idag. Intressant va?
P: Nej, inte direkt.
(Ännu en tystnad)
J: Älskar du mig?
P: Ja. Om du låter mig sova.

Hans andhämtning blir tyngre på ett litet kick och inom en minut sover han. Jag fattar det inte. Varför vill han inte avsluta kvällen med ett gemytligt sängsnack? Pucko.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Chrille (min sambo) undra om du va ute efter att gräla efterssom du inte lät P sova...!? Killar :)

4 februari 2009 kl. 21:48  
Blogger Sophia sa...

Hemma hos oss:
S: sluta läs nu och så pratar vi lite istället!
J: om vad vill du prata då?
S jag vet inte. vad du gjort idag.
J (läser fortfarande): jobbat.
S: jamen. berätta om dem på ditt jobb. du vet allt om mitt jobb ju.
J: ja, men det är för du berättar allt hela tiden. jag hinner inte ens fråga innan du berättat.
S: om jag släcker. kan vi prata då då?
J: om vadå?
S: men tjata. vi kanske borde prata om varför vi inte har nåt att prata om?
J: mina kollegor är vanliga killar och tjejer, en heter Thomas, jag tycker om dig hundramycket. ok? godnatt.

Vi är helt lost. Allesammans.

4 februari 2009 kl. 22:00  
Anonymous Anonym sa...

Ja se karlar :P

Ja de ska bli kul att ses i morgon!
kram! //Lina

4 februari 2009 kl. 22:35  
Blogger Kattis sa...

Mm det är ett mysterium. Jag funderar på varför de är så kassa på att använda telefonen, jag menar, man har väl alltid tid för ett litet sms i alla fall? Nej då. Suck.

4 februari 2009 kl. 22:55  
Blogger Lena sa...

Malin: HAHA! Du kan meddela Chrille att NEJ jag var inte ute efter att gräla! Jag var ute efter lite simpel kommunikation och umgänge som för en gångs skull inte involverade barn, blöjor eller bajs.

5 februari 2009 kl. 09:52  
Anonymous Anonym sa...

Ibland önskar jag att jag hade nån att mysa och snacka med innan jag somnar. Men eftersom det ändå inte verkar fungera så så känner jag mig väldigt lycklig över min välutvecklade inre dialog! :)
Puss!
/M

5 februari 2009 kl. 11:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida