söndag 26 juli 2009

Mitt första migränanfall?

Igår kväll drabbades jag för första gången någonsin av vad som måste ha varit migrän. Jag har aldrig upplevt något liknande tidigare. Jag och mamma hade druckit varsitt glas rött vin. Jag satte mig ned i soffan för att snegla en stund på "Sommarkrysset". Efter bara några minuter började TVbilden bli suddig. Hur jag än ansträngde mig kunde jag enbart se vänster halva av bilden. Jag kände mig lite förvirrad och tänkte att jisses, jag kan väl inte bli så påverkad av ett glas vin, att jag börjar se suddigt. En liten stund senare tappade jag känseln i fingertopparna och tungan. Då pratade jag med sys, som är läkare, och hon nämnde att det kunde vara migrän. Isådanfall skulle huvudvärken komma om inte alltför länge. Och som den kom alltid! PANG sa det. Känslan av en blixt som slod ned, rakt i min skalle! En totalt genomträngande och vidrig huvudvärk! Jag gick till sängs vid 22:30. Runt midnatt steg jag upp och kräktes av ren smärta, innan jag slutligen däckade av utmattning. Idag har jag följts av ett ihärdigt dunkande i huvudet hela dagen.

Jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver uppleva något liknande igen. Nej, det här önskar jag inte ens min värsta fiende.

1 kommentarer:

Anonymous helena sa...

Stackars du! Hoppas det inte kommer tillbaka! Jag hade migrän som tonåring men sluppit nu i flera år! Måste ta och ses ngn dag!? Kraaam

27 juli 2009 kl. 21:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida