söndag 1 februari 2009

Tågtur.


Maxen och jag tog Upptåget till Mehedeby imorse. Max älskar att åka tåg. Idag satt han paralyserad och stirrade ut genom fönstret under de 45 minuter som resan tog. Att han inte blir åksjuk, eller åtminstone snurrig i bollen. Det är ett under. Själv vågar jag inte blicka ut genom fönstret en sekund av rädsla för att kasta upp mina frukostmackor.

I Mehede umgicks M med kusin Carin som barnvaktades av farmor Kina. Carin plöjer fram som en ångvält med sin 70talsgåstol. Helvild! Maxen, den reserverade tänkaren får inte en lugn stund. Så fort han sätter sig ned för att filosofera kommer galningen till kusin och plöjer över hans fingrar med stolen. Jag och Kina gick även en promme med barnvagnarna. En hel mil traskade vi. Barnen njöt och jag och svärmor fick välbehövlig motion.

Nu har pappa P och Maxens farfar arbetat färdigt för helgen och vi är hemma på GG igen. Ny vecka. Nya äventyr.

Ps. Maxen har namnsdag idag. Hurra! Tack för grattishälsningarna hälsar han! Ds.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida