torsdag 18 december 2008

Julklapparna kirrade.

Igår var jag och Maxen i stan och lunchade med Pernilla. Tanken slog mig att det kanske var sista gången jag såg henne med den stora magen. Strax efter jul är det dax. Åh, så häftigt! Vi shoppade även de sista julklapparna. Nu tror jag bannemig att det ska vara klart!

Väl hemma igen hjälpte Maxen pappa P att laga till middagen. Och SOM de sammarbetar i köket! Maxen kommer nog att gå i sin fars fotspår och satsa på kockyrket han med.




Stor del av sin vakna tid spenderar Max nu med att balansera på knäna. Ibland går det bra, men ofta går det mindre bra. Det är sannerligen ett heltidsjobb att hålla ögonen på honom nu så att jag lyckas fånga honom innan han faller med bakhuvudet ned i golvet. Han börjar bli djärv min lillgrabb!

Idag ska M vara hos Ann-Sofie och Elvira en stund medan jag är i stan och fixar några ärenden.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Härligt att klapparna är kirrade..Jo lillbusan är lite piggare idag men snorig! Vilken dag kan du ses? kram kram

18 december 2008 kl. 14:05  
Blogger Teresa sa...

Jag hoppas att Max har börjat bli djärv och inte järv, för det sistnämnda verkar hårigt och lite väl vilt. (Förlåt! Jag är en outhärdlig besserwisser, jag vet.) :)

18 december 2008 kl. 21:52  
Blogger Teresa sa...

Jag tror dig, jag hade nog märkt förut om du inte hade kunnat stava ... ;)
Och ja! Lömska odjur, de där pallarna. Fast det var nog mitt fel, men det kan vi tala tyst om, tycker jag.
Det var roligt att träffa dig också, fast det är lite skumt eftersom jag egentligen känner dig bäst över bloggen. Egentligen. Blir kul när du kommer tillbaka och börjar jobba igen och man kan prata 'på riktigt'. :)

18 december 2008 kl. 22:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida