lördag 6 februari 2010

Förbannade grusligister.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför Uppsala hem/kommunen (eller vem fan det nu är) grusar på gångvägar med nysnö! Vad är faran med snö? Det är varken is eller slirigt slask vi talar om. Det är snö. Och man halkar inte på pudersnö.

Jag och Maxen begav oss ut på vad vi trodde skulle bli en härlig pulkatur idag, men istället blev det en svettig, två timmar lång historia där jag fick kämpa mig fram med pulkan rispandes mot en grustäckt gångväg, som hade kunnat vara så fin, så fin om bara "vem fan det nu än är" låtit bli att GRUSA! Istället fick jag dra pulkan mot sandpapper. Bokstavligt talat. Förbannade grusligister.

3 kommentarer:

Blogger Teresa sa...

Jag håller med. Speciellt då de oftast grusar INNAN de skottar ordentligt. Vettigt? Nej ...

7 februari 2010 kl. 08:28  
Blogger Sandra Li sa...

Haha ja jag skulle cykla till skolan en morgon, då har det snöat rejält under natten, döm om min förvåning när de har sandat men inte plogat!

7 februari 2010 kl. 09:10  
Anonymous Anonym sa...

ja men det vet du väl hur kul det kan vara på våran gång väg tvär stopp på grus ändå bor vi i norrland kram

7 februari 2010 kl. 15:42  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida