fredag 5 juni 2009

The Springsteen concert.

Veckan har rusat förbi. Jag har varken haft tid eller ork att printa ned några ord här. Maxen lider fortfarande av sviterna från veckans förkylning. 40 graders feber, nästäppa, ögon- OCH öroninflammation är inte att leka med. Helt slutkörd är även jag. Det är inte lätt att hålla koncentrationen på topp när jag varit uppe hela natten med en liten stackars pojke som skrikit sig gul och blå till följd av smärta i öronen. Nu går han på antibiotika. Min ängel börjar äntligen krya på sig.

Igår var jag och pappa P på Bruce Springsteens konsert i Sthlm tillsammans med Sophia, Jonas, Magnus och Maria. Temperaturen på endast 5 plusgrader och tre timmars piskande regn har satt sina spår. Jag fryser fortfarande.

Bella barnvaktade Maxen, vilket gick bra med tanke på omständigheterna. Vid 01:30 var vi hemma på Prästgårdshöjden och löste av henne. Jag vet att jag har sagt det förut, men jag måste säga det igen: Bella, är en helt fantastisk vän. Jag är så oerhört lyckligt lottad som har henne som en del av mitt liv. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till, om jag inte hade hennes moderliga vägledning och stöd.

Ikväll har jag och pappa P sett "I taket lyser stjärnorna". Jag som vanligtvis aldrig gråter till film, har ikväll fällt hundratals tårar.

Nu kära vänner, tänker jag stupa i säng. P har lovat mig sovmorgon. Till 09:30 får jag slumra. Lycka!

2 kommentarer:

Anonymous Bella sa...

Tack käraste. Du är faktiskt lika fantastisk du! Det var bara ett nöje att få spendera några timmar med Maxen! Vilken lyx att få sovmorgon, det var du värd! Kärlek!

6 juni 2009 kl. 08:12  
Anonymous Lina sa...

Kul med konsert! Och skönt att de gått bra trots sjuk maxen. Hoppas han håller sig frisk nu ett tag! Varför är du arg?
Kram! //Lina

6 juni 2009 kl. 21:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida